Sabtu, September 29, 2012

Assalamualikum semua , hari ni badar ada menyediakan entri baru buat antum yang bergelar wanita . Cuba renung-renungkan dan selamat beramal . 

MUTIARA ILMU

Wanita-wanita yang baik adalah untuk laki-laki yang baik dan laki-laki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik
(QS An Nuur :26)

Katakanlah kepada wanita yang beriman ,Hendaklah mereka menahan pandangannya dan kemaluannya dan janganlah mereka menampakkan perhiasannya, kecuali yang (biasa) nampak daripadanya. Dan hendaklah mereka menutupkan kain tudung hingga ke dadanya"
( QS An Nuur : 31)

"Dan janganlah kalian (para wanita) MELEMBUTKAN SUARA sehingga berkeinginan orang-orang yang berpenyakit di dalam hatinya."
( al-Ahzaab: 32 )

"Wahai nabi, katakanlah kepada isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mukmin : Hendaklah mereka melabuhkan tudungnya ke seluruh tubuh mereka. Yang demikian itu supaya mereka lebih mudah untuk dikenal, kerana itu mereka tidak diganggu. Dan Allah adalah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang"
( QS Al Ahzab :59)

"Sesungguhnya dunia itu adalah perhiasan & seindah hiasan dunia adalah wanita yang solehah.”
( HR Bukhari & Muslim )

1 komen:

PMP Certification in malaysia berkata...

Through this post, I know that your good knowledge in playing with all the pieces was very helpful. I notify that this is the first place where I find issues I've been searching for. You have a clever yet attractive way of writing.

PMP Certification in malaysia